Garantie bij BikeDeals

Standaardgarantie

Bij alle fietsen bieden we een jaar garantie, inbegrepen bij de prijs. Dat betekent dat je bij ons kan aankloppen als een onderdeel onverhoopt uitvalt of gebreken vertoont. Een geruststellende gedachte, toch? Het gaat om de slijtvaste onderdelen, zoals de motor, accu en het frame. 

De garantie is alleen geldig als je je fiets binnen 6 maanden langsbrengt voor een onderhoudsbeurt. We adviseren je daarna jaarlijks langs te komen, zodat je fiets in goede conditie blijft. 
Plan je onderhoudsbeurt tijdig in bij een van onze servicepunten of maak gebruik van onze handige BikeSupport service die bij jou thuis of op het werk langskomt. 

Garantieaanvraag indienen?

We vinden het vervelend om te horen dat je een probleem hebt met je fiets. Uiteraard staan we voor je klaar om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Heb je een garantiegeval? Stuur dan een e-mail naar garantie@bikedeals.nl met een korte omschrijving van het probleem, je ordernummer en eventueel enkele foto’s. Zodra we jouw melding ontvangen, gaan we direct aan de slag om je verder te helpen.

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je snel weer zorgeloos kunt genieten van jouw refurbished fiets!

 

Garantievoorwaarden

Onze garantievoorwaarden zijn als volgt:

  • Productiefouten: Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Andere oorzaken vallen niet binnen de garantie.

  • Reparatie: Garantiereparaties worden uitsluitend uitgevoerd in de werkplaatsen van onze winkels of door onze servicemonteurs aan huis. We vergoeden geen reparatiekosten van derden.

  • Onderhoud: Om je garantie te behouden, is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. We adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets uit te laten voeren.

Wanneer is de garantie niet geldig?

De garantie is niet geldig in de volgende gevallen:

  • Bij slijtageonderdelen, tenzij het een gevolg is van een productiefout. Slijtageonderdelen zijn onder andere binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
  • Bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud. Bij normale slijtage door dagelijks gebruik en ouderdom.
  • Bij schade door slecht onderhoud, verwaarlozing of een ongeval. Als er schade is door veranderingen aan het product zonder toestemming van de fabrikant.
  • Als de schade niet binnen 2 maanden na ontstaan wordt gemeld. Bij schade door klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming.
  • Bij schade door vervoer door de klant. Bij schade door reparaties of ingrepen uitgevoerd door niet-gemachtigde personen.
  • Bij schade door onjuiste installatie, afstelling of reparaties.